Teknede Yakıt Alımı ve Yağ Değişimi

Teknede Yakıt Alımı ve Yağ Değişimi

Teknede yakıt alımı veya yağ değişimi yaparken dikkat edilmesi gereken bazı hususlar vardır.  Marin dizellerini ısıtmak gerekir farkındayım, ancak 15-30dk ısıtmak ve 10-20dk soğutmak yeterli olacaktır. Daha fazla süreli motoru rölantide çalıştırmak karbon emisyon gazlarını gereksiz derecede arttırır. Daha da önemlisi, her motorun verimli çalıştığı bir optimum değer (devir) vardır.  Bunun üzerine çıkmak teknenin süratini değil, motorun hasarını ve atmosfere çıkan sera gazlarını arttırır! Bu nedenle motorun kitapçığını okuyun, veya gözlem yapın.

Teknede yakıt alımı yaparken motoru gereksiz derecede bağırtmanın anlamı yok. Boşu boşuna mazot harcayıp gezi bütçesinin şişmesinin anlamı da yok. Şaft sadece belirli bir torku pervaneye iletebilir ve bu tork sadece belirli miktarda itiş kuvvetine dönüşebilir. Eğer motor turbo enjeksiyonlu ise, motoru genelde turbo açılacak şekilde kullanmaya çalışın (yine ideal/optimum değer).

Teknede yakıt (benzin veya mazot) alırken, suya yakıt dökülmesine karşı yanınızda bir camsil veya sprey şişesinde 1:10 oranında seyreltilmiş marin deterjan bulundurun. Suya dökülen yakıtın üzerine sıkıldığında mazot daha ufak parçacıklara bölünecek ve doğada erimesi kolaylaşacaktır. Yani deterjanı suya az bir miktarda katarak daha büyük bir katkıda bulunmuş oluyorsunuz.

Yağ Değişimi

Özellikle yelkenli teknelerde 100 saatlik çalışmanın sonunda, motor üreticileri yağ ve yağ filtresinin değiştirilmesinin gerekli olduğunu belirtmektedirler. Motor yağını tekne sahiplerinin kendilerinin de değiştirmeleri mümkün.

Motor yağınızı her 100 saatte bir, ya da sezonda en az bir kere yenilemeniz ve filtre değişimi yapmanız gerekir. Öncelikle motorunuza uygun yağ kullanmanız gereklidir. Yelkenli dizel motorlarda genellikle 15W 40 kalınlığında yağ tercih edilir. Yağ filtresinin içinde motorun çalışmasından oluşan metal parçalar, çapakların birikme yaptığı için yağ değişiminde filtrenin de değiştirilmesi gereklidir.

Yağ değişimlerinden sonra veya artık gres yağlarını mutlaka marinalarda bulunan yağ konteynırlarına boşaltın. Ayrıca bitik aküler ve piller de aynı şekilde özel çöplere atılmalıdır.

Yağ yakıt hava filtrelerinizi sıklıkla kontrol edin. Eğer egzoz siyah- mavi renkte veya çok dumanlı ise, veya çok fazla yanmamış yakıt atıyorsa yine hem doğaya hem de cebinize zarar veriyorsunuzdur.

Bir cevap yazın