Seyir Esnasında Yapılacaklar

Seyir Esnasında Yapılacaklar

Yola Çıktıktan Sonra Yapılacaklar

  1. Marinadan ayrıldıktan sonra.
  2. Uzun yol yapılacaksa usturmaçaları söküp depoya koymak. Veya kısa mesafe yol yapılacaksa usturmaça altlarına kanca takılıysa vardevela teline takılması.
  3. Koltuk halatları rodalanıp depoda yerlerine konmalı.
  4. Kapılar ve tüm hatchler kapatılmalı.

 

Seyir Esnasında Yapılacaklar

Seyre başlamadan önce yapılan görev dağılımına göre, seyir esnasında teknede herkesin yapacağı iş bellidir. Fakat uzun seyirlerde bu biraz esneklik gösterebilir. Örneğin bir günlük rüzgaraltı bir seyirde balon trimcisi sürekli değişebilir. Manevralar sırasında da herkesin ne yapacağı önceden belirlenmiş olmalıdır. Bu hem manevranın doğru yapılması, hem de ekibin güvenliği için daha doğru olacaktır. Ekip birlikte çalıştıkça manevralarda yetkinleşecektir.

Seyir esnasında görev dağılımıyla ilgili diğer bir önemli nokta da acil müdahale gereken bir durum olduğunda ne yapılacağıdır.

Teknede herkesin görevi belli olsa da acil durumların hepsini seyre çıkmadan önce tanımlamak mümkün olmadığından herkesin bu tür durumlarla karşılaşmaya hazırlıklı olması gerekir. Acil müdahale gereken durumlar;

  1. Teknenin sabit ya da hareketli donanımına zarar gelmesi, (Direk kırılması, yelken yırtılması, mandar-halat kopması vb..)
  2. Teknenin kendisine bir zarar gelmesi,
  3. (Çarpma sonucu hasar, su alma, dümen dolabının bozulması, motorda hasar vb..)
  4. Teknede yangın çıkması, (Tüp, ocak, motor, jeneratör vb. arızaları nedeniyle)
  5. Ekipten birinin hastalanması, yaralanması ya da bayılması,
  6. Ekipten birinin deniz düşmesi

olarak özetlenebilir. Fakat seyir esnasında bunların dışında hiç akla gelmeyen tatsız olaylarla da karşılaşmak mümkündür.

Panik Yapmayın

Yapılacak en doğru şey paniğe asla kapılmadan doğru müdahaleyi yapmaya çalışmaktır. Seyir esnasında aşılaşılması muhtemel durumlar için teknede konuyla ilgili birinin olması da çok faydalı olacaktır. Seyir esnasında ilk yardımla ilgili eğitim almış birinin teknede bulunması oldukça güven verici olacaktır.

Bu tür acil müdahale gerektirecek durumlarda ekip liderinin yani kaptanın deneyimi ve bilgisi de çok belirleyicidir. Sonuçta ekip verilen direktiflere göre hareket edebilir ama kaptanın acil durum için hızlı düşünüp doğru karar vermesi ve ekibi yönlendirmesi gerekmektedir. Ekip elemanlarına düşen görev ise verilen görevleri eksiksiz olarak yerine getirmeye çalışmaktır. Diğer bir önemli nokta ise ne şekilde olursa olsun ekipten hiç kimsenin kapasitesi ve tecrübesinin üzerinde bir işi yapmaya kendiliğinden kalkışmamasıdır. Bu tür bir davranış muhtemelen işleri daha zor bir duruma sokacaktır.

VİDEO: https://www.youtube.com/watch?v=WWS3CmVCmTI

Bir cevap yazın