Sarma Ana Yelken Açma

Sarma Ana Yelken Açma

Sarma ana yelken sistemi konusunda ilk olarak ana yelken basılır. Demirli iken bu sorun değildir. Teknenin motoru çalıştırılır ve yavaşça rüzgâr üstüne gidip yelkeni basabilirsiniz.

 
  • Ana yelkeni basmak için teknenin başını rüzgâr karşı çevirmeyi unutmayın. 
  • Pupa palangası ve ana yelken ıskotası ana yelken basılmadan önce biraz boşlanmalıdır. Ana yelken arabası ise ortada sabitlenmelidir. Ana yelken bumbasına bağlı balançina halatı bir karış kadar boşlayın.
  • Ana yelken mandarını direkten çözüp, yelkenin ucuna takın. Ana yelken mandarı bir kişi tarafından çekilirken diğer kişi tarafından rüzgâr üstüne gidilir. Ana yelken mandarı yukarı çıktıkça çekilmesi zorlaşır bunun için ana yelken mandar halatı vince saat yönünde üç kez dolayın ve vinç ile çekin.
  •  Mandar halatının üzerine bir işaret konularak her yelken basılmasında ayarlama yapılmasına gerek kalmaz.
  • Mandar halatını Piyano kilitle kilitleyin veya koçboynuzuna sabitleyin.

Sarma Ana Yelkenin Basılması

  • Ana yelken furling kilitleri açılır. Bir kişi tarafından Bumba yakası çekilirken diğer kişi tarafından rüzgâr üstüne gidilir. Bumba üzerinde bulunana 1-12 sayılar yelken torunu ayarlamaya yarar. Ana yelken arka yakası 1-12 arasında tutularak yelkene gerekli olan tor verilir. Sert havalarda 12 çok düşük havalarda ise 1 konumunda tutulmalı.
  •  Ana yelken ıskotası vince 3 kez dolanıp sonra kıstırmaçasına sıkıştırılır. Daha sonra ana yelken trim edilir.

Cenoanın Basılması

Tekne rotasına girdikten sonra cenoa furling kilidi açılır. Rüzgar altında bulunan cenoa ıskotası vince salılıp çekilir ve gerekli yelken trimi yapılır.

Not: Tüm vinçler saat yönünde çalışır. Bazı vinçler ise iki hızlıdır, kolu ters çevirerek daha hızlı yada daha yavaş dişliyi kullanabilirsiniz)

Sarma Ana Yelkende Direk Trimi

Sarma ana yelken sistemleri için en kötü direk trimi geriye doğru eğimli giden yani direktir. Ancak yanlış anlaşılma olmasın burada bahsedilmek istenen şey, direğin teknenin kıçına doğru yaptığı açıdan değildir. Onu rake olarak kabul ediyoruz. Eğer sarma ana yelken için kullandığınız direk, arkaya doğru fazla bükümlüyse, direk içindeki sarma sistemi çok rahat çalışmayacaktır. Ara sıra sıkışma yapacaktır. Bu sebeple çarmık ayarlarının ve kıç ıstralya ayarlarının dikkatlice yapılması gereklidir.

 

Bir cevap yazın