İskeleden Ayrılmak

İskeleden Ayrılmak

İskeleden ayrılmak için uygulanan adımları sıralarsak;

1. En büyük iki usturmaça teknenin kıçında olmalı, kıç vardevelasının en köşesinde bağlı olsun.

2. Yan teknenin tonoz halatlarını sizin tekneye bağlamış olabilirler eğer öyle bir durum varsa komşu teknenin tonozunu teknenizden sökün.

3. Motoru çalıştırın. Su atıp atmadığını kontrol edin. Motorun ısınmasını bekleyin.

4. Karayla olan bağlantıları kesin. Elektrik, su vs.

5. Rölantide yol verin. Rüzgârın durumuna göre biraz daha fazla gaz vermeniz gerekebilir.

6. Tonozu denize atın. Mutlaka halatının batıp batmadığını kontrol edin.

7. Dümeni önce rüzgâra üstüne doğru sonra ters yöne çevirerek tekneyi üzerine yattığı rüzgar altındaki tekneden açın.

8. Önce rüzgâraltı koltuk halatını çözün. (rüzgârın geldiği yönün aksi yönündeki/rüzgârın gittiği yöndeki hat).

9. Sonra rüzgarüstündeki halatı çözün. Unutmayın bu halatı söktüğünüz an tekne hareket etmeye başlar.

10. Düpdüzgün bir şekilde çıkın. Bunun için çıkış yapılırken asla ve asla teknenin baş tarafına bakılmaz hep kontrol etmeniz gereken yer teknenin arkasıdır yani kıç tarafıdır. Teknenin kıç tarafı nereye yaklaşıyorsa dümen o tarafa doğru çevrmeniz gerekir.

11. Yan teknenin tonoz halatlarına dikkat edin pervaneye sarılmasın.

Bu şekilde iskeleden ayrılmak en sağlıklısı olacaktır.

 

Bu Şekilde Ayrılmanın Avantajları

1.  İskeleden ayrılmak için tek başına çıkış yapabileceğiniz tek yöntemdir.

2. Her hava şartında çıkış yapabilme şansı tanıyan tek yöntemdir.

3. Pervaneye tonoz halatının sarılma sorunu ortadan kaldırır.

4. Manevra pervanesine olan ihtiyacı ortadan kaldırır.

5. Tonoz halatı vardevala arasından yanlış bir şekilde geçirilmiş ise düzeltmek içini size gerekli zamanı sağlar.

6. Tonoz halatının batması için bize gerekli olan zamanı sağlar.

7. İskeleden ayrılmak için diğer çıkış yöntemlerinde motora yol verdikten sonra teknenin dümen dinleyebilmesi için en az 8 sn. Bir zamanın geçmesi gerekir. Bu durumda tekne akıntı ve rüzgarın etkisiyle yan teknelerin üzerine bindirir. Bu yöntemle bu problemden kurtulmuş olunur.

8. Manevra pervanesi varmış gibi dümeni sancak yaptığınızda tekne sancağa iskele yaptığınızda tekne iskeleye dönecektir. Ve tekneyi rüzgar etkisinden kurtararak teknenin konumu düz hale getirilebilinir.

9. Mavera pervanesi 10-15 saniye çalışabilirken bu yöntemle mazotunuz bitene kadar kullanabilirsiniz.

10. 20 knot üzerindeki havalarda manevre pervanesi yetersiz kalır. Hiçbir manevra pervanesi motorunuzdan güçlü değildir.

11. Tekneyi rüzgar altındaki tekne üzerine yaslanmışken daha çıkmadan rüzgar üstündeki tekneye yaklaşabilmenizi sağlar.

12. Tekne kıç halatları söküldüğü an hareket etmeye ve dümen dinlemeye başlar. Çünkü tekne sanal olarak hareket etmektedir.

13. Motor çıkış devrini belirlemenizde size referans olur.

Bir cevap yazın