Tramola ve Kavança Arasındaki Farklar

Tramola ve Kavança Arasındaki Farklar

Tramola ve Kavança Arasındaki Farklar;

Pupa seyirde gerçekleşen kavança manevrasından önce, teknenin rüzgarla yaptığı açı 180 dereceyken, manevra sonrası da bu açı sabit kalır. Fakat orsa seyirlerinde teknenin kontrasını değiştirmek amacıyla yapılan tramola, manevra öncesi ve de sonrası arasında teknenin pupadakinin aksine (0 derece) gidiş açısında, yere göre 90 derecelik bir farklılık olur.

Diğer önemli bir husus ise, dümenin, bu manevraları başlatan kontra değişim hareketleri, manevranın hemen bitimine sonlandırılmasıdır.  Yani dümen manevra bitimiyle tekrar sabit tutulmalıdır. Eğer dümen sabit tutulmazsa, manevraların hemen ardından tekne dönmeye devam ederek manevraları aynı seyir içerisinde tamamlayamamış olur.

Tramola manevrasında tekne süratini toplar ve kör alana düşmemek için hızlı bir şekilde kontrasını değiştirir. Kavançada ise kör alan diye bir şey yoktur. Bu durumun aksine olabildiğince yavaş ve dikkatli bir şekilde gidilip, olası istenmeyen kavançaların önüne geçilir.

Tramola ve kavança arasındaki farklar yukarıdaki gibidir.

Bir cevap yazın